T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ÇANAKKALE / BİGA - TOKİ Hasan Tahsin Günay İlkokulu

Haberler

Nis

OKULUMUZ GEZİ, TANITMA VE TURİZM KULÜBÜ TARAFINDAN 27 NİSAN 2024 CUMARTESİ GÜNÜ SERHAD ŞEHRİMİZ EDİRNE'YE OKUL GEZİSİ DÜZENLENMESİ PLANLANMAKTADIR. GEZİ GÜNÜ BİRLİK GERÇEKLEŞTİRİLECEK OLUP SIRASIYLA; ŞÜKRÜPAŞA ANITI - SELİMİYE CAMİİ - ESKİ CAMİ - ALİPAŞA ÇARŞISI - OYUNCAK MÜZESİ -SARAYİÇİ (KIRKPINAR) - II. BEYAZIT KÜLLİYESİ (SAĞLIK MÜZESİ) -LOZAN ANITI - KARAAĞAÇ TREN GARI - PAZARKULE- YUNANİSTAN SINIR KAPISI ŞEKLİNDE YAPILACAKTIR. GEZİYE TÜM ÖĞRENCİ VE VELİLERİMİZ KATILABİLECEKLERDİR.

GEZİ ŞARTLARI ŞU ŞEKİLDEDİR:

1- GEZİ ÜCRETİ KİŞİ BAŞI 900 TL (DOKUZ YÜZ TÜRK LİRASI) DIR. 

2- ULAŞIM, GEZİ REHBERİ VE MÜZE GİRİŞ ÜCRETLERİ YÜKLENİCİ FİRMAYA AİTTİR.

3- OKUL ÖNCESİ, 1. 2. 3. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ GEZİYE VELİSİZ OLARAK KATILAMAYACAKLARDIR. SADECE 4. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZ VELİSİ OLMADAN KATILABİLECEKLERDİR.

4- GEZİYE KATILIM TALEPLERİ ÜCRETLERİYLE BİRLİKTE 15 NİSAN 2024 PAZARTESİ GÜNÜNDEN İTİBAREN GEZİ TANITMA VE TURİZM KULÜBÜ DANIŞMAN ÖĞRETMENİ BURCU BAKKAL TARAFINDAN MÜRACAAT ÖNCELİĞİNE GÖRE ALINACAKTIR.

5-  GEZİYE 40 (KIRK) KİŞİLİK ARAÇLARLA GİDİLECEK OLUP ARAÇ DOLDURMA ŞARTI ESAS ALINDIĞINDAN KATILIMCI SAYISININ 40'IN (KIRKIN) KATLARI ŞEKLİNDE (40 - 80 - 120 -160 ...) TAMAMLANMASI GEREKMEKTEDİR. 

6- GEZİ İÇİN YETER SAYIYA/SAYILARA ULAŞILAMAMASI DURUMUNDA GEZİ /O ARACIN KATILIMCILARININ GEZİSİ İPTAL EDİLECEKTİR. ÖRNEĞİN; GEZİYE KATILMAK İÇİN SIRASIYLA 130 (YÜZ OTUZ) KİŞİ MÜRACAAT ETMİŞ OLSUN 40+40+40=120 KİŞİ ÜÇ (3) ARAÇTAKİLER GEZİYE KATILABİLECEKLERDİR. DİĞERLERİ KATILAMAYACAKLARDIR.

KATILIMLARINIZI BEKLİYORUZ.

OKUL YÖNETİMİ

Mrt

1964 yılından beri her yıl Mart ayının son pazartesi günü ile başlayan hafta Kütüphaneler Haftası olarak kutlanır. Okulumuzda da Kütüphaneler Haftası kutlamaları kapsamında Kütüphanecilik Kulübü Danışman Öğretmeni Bedri ÇİFTÇİ tarafından belirlenen yeni oyuncaklar ve kitaplar satın alınarak Oyuncaklı Kütüphanemize kazandırıldı. Öğrencilerimizin yeni oyuncaklar ve kitaplara olan ilgi ve heyecanları görülmeye değerdi. Kütüphanemize yeni oyuncak ve kitapların alınmasında desteğini esirgemeyen başta İlçe Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Erkan BİLEN olmak üzere emeği geçen herkese teşekkürlerimizi sunarız.

Okul Yönetimi

Mrt

Türkiye Yüzme Federasyonu Çanakkale İl Temsilciği tarafından düzenlenen 18 Mart Deniz Zaferi Yüzme Yarışlarında okulumuz 3-B sınıfı öğrencisi Yağız TETİK 9 yaş kategorisinde:

50 m kelebekte birinci,

50m serbestte birinci,

50m kurbağalamada ikinci,

50 m sırt üstünde ikinci olmuştur.

Öğrencimizi tebrik eder başarılarının devamını dileriz.

Mrt

Çanakkale Zaferinin 109. yılı okulumzda büyük bir coşkuyla kutlandı. Öğrencilerimizin okudukları şiirler, söyledikleri Çanakkale Türküsü ve Çanakkale Geçilmez marşı ve orotoryo ile coşku daha da arttı. 

Bu vatan için gözünü kırpmadan canını vermiş şehitlerimizi rahmetle anıyoruz. Bıraktıkları emaneti daima koruyacağımıza ve yücelteceğimize söz veriyoruz.

Şu Boğaz Harbi nedir? Var mı ki dünyâda eşi?
En kesîf orduların yükleniyor dördü beşi,
-Tepeden yol bularak geçmek için Marmara’ya-
Kaç donanmayla sarılmış ufacık bir karaya.
Ne hayâsızca tehaşşüd ki ufuklar kapalı!
Nerde -gösterdiği vahşetle “Bu: Bir Avrupalı!”

...

Şühedâ gövdesi, bir baksana, dağlar, taşlar...
O, rükû olmasa, dünyâda eğilmez başlar,
Yaralanmış temiz alnından, uzanmış yatıyor;
Bir hilâl uğruna, yâ Rab, ne güneşler batıyor!
Ey, bu topraklar için toprağa düşmüş, asker!
Gökten ecdâd inerek öpse o pâk alnı değer.
Ne büyüksün ki kanın kurtarıyor Tevhîd’i...
Bedr’in arslanları ancak, bu kadar şanlı idi...
Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın?
“Gömelim gel seni târîhe” desem, sığmazsın.

...

Ey şehîd oğlu şehîd, isteme benden makber,
Sana âgûşunu açmış duruyor Peygamber.

Mrt

Bugün Biga Sosyal Hizmet Müdürlüğü'nün desteğiyle BİSEV Huzurevinde, huzurevi sakinleriyle çocuklarımızı buluşturarak 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Zaferi'nin 109. Yıl dönümüne hazırlık çalışmaları kapsamında afiş üzerine el baskı çalışması yaptık. Ayrıca huzurevi sakinleri için okulumuz 3/A Sınıf Öğretmenimiz Muhammed DÜNDAR ve öğrencileri tarafından 18 Mart Çanakkale Zaferi'ni anlatan bir hazırlık programı düzenledik. Heyecanlı ve renkli görüntülere sahne olan etkinliğimiz görülmeye değerdi. Etkinliğe katılarak bizleri onure eden İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Erkan BİLEN'e, destekleri için Biga Sosyal Hizmet Müdürü Mehmet KARGI'ya ve gösterdikleri misafirperverlikleri için de BİSEV Huzurevi Müdüresi Aysun SANSAK ile personeline teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Okul Yönetimi

Mrt

Okulumuz 4. Sınıf öğrencileriyle 04.03.2024 tarihinde Çanakkale Şehitliğini ziyaret ettik. Şehitlik ziyaretimiz Okul Müdür Yardımcımız Suat BAKKAL başkanlığında, 4. Sınıf öğretmenleri Mehmet KIRCA ve Bedri ÇİFTÇİ gözetiminde 48 (kırk Sekiz) öğrencimiz ile Biga Sosyal Hizmet Müdürlüğü personellerinin katılımıyla gerçekleştirildi. Şehitlik gezimiz sırasıyla; Koca Seyid Tabyası, Seddülbahir Kalesi'nde Bigalı Mehmet Çavuş'u Anma Programına katılım, Alçıtepe Sahra Hastanesi, Şehitler Abidesi, 57. Alay Şehitliği, Conkbayırı ve Kemalyeri ziyeretleriyle tamamlandı. Şehitlik ziyaretimizde öğrencilerimiz ecdadımızın vatan savunması uğruna gösterdikleri olağanüstü kahramanlıkları yerinde görmüş oldular. Böylece millî, manevî ve tarihi değerlerimizi tanıyıp onlara sahip çıkarak gelecek kuşaklara aktarılmasının önemi kavradılar. ÇANAKKALE GEÇİLMEZ! sözünü bir kez daha haykırdılar. Şehitlik ziyaretimizin gerçekleşmesinde maddî ve manevî her türlü desteklerini sağlayan Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığı'na, Biga Belediye Başkanı Bülent ERDOĞAN'a, Biga Sosyal Hizmet Müdürümüz Mehmet KARGI'ya ve personeline teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Okul Yönetimi

Mrt

Okulumuzdan Akıl ve Zeka oyunları ilçe finallerine katılmaya hak kazanmış ve finallerde okulumuzu temsil etmiş olan öğrencilerimize İlçe finallerine katılım belgesi düzenlenmiş ve Okul müdürümüz arafından kendilerine verilmiştir. 

 

 

Akıl ve zeka oyunları, bilgiye dayalı olmadan hızlı düşünebilme ve pratik çözümler üretebilmeyi gerektiren, zihinsel becerileri geliştirmeye yönelik oyunlardır. Bu oyunlar beynin çabuk düşünebilme ve karar verme becerilerine hitap ederek çocukların kişisel ve zihinsel gelişimin arttırılabilmesi için oldukça faydalı görülmektedir.

Akıl ve zeka oyunları yalnızca çocuklar için değil aynı zamanda yetişkinler için de tavsiye edilmektedir. Yaşın ilerlemesiyle beyin işlevlerinin yavaşlamasının önüne geçmek için akıl ve zeka oyunları beynin aktivitesini artırmaktadır. Ayrıca ailecek oynanan oyunlar aile içi iletişime de olumlu katkı sağlamaktadır. Bunların yanı sıra akıl ve zeka oyunlarının çocuklar için pek çok faydası bulunmaktadır.

  • Problem çözme becerilerini geliştirir.
  • Dikkat dağınıklığını önler ve konsantrasyonu artırır.
  • Yaratıcılığı geliştirir.
  • Hızlı düşünme becerisi kazandırır.
  • Akıl yürütme becerisini geliştirir.
  • Ekip çalışmalarına yatkınlığı artırır.
  • Olaylar arasında sebep-sonuç ilişkisini doğru kurmaya yardımcı olur.
  • Motivasyon ve özgüven kazandırır.
  • Araştırmacı yönü geliştirir.
  • Disiplin ve çalışma duygusu aşılar.
  • Yeteneklerin ortaya çıkmasına olanak sağlar.

Mrt

Olulumuz 3/B sınıfı öğrencilerinden AYSİMA ÜNAL Çanakkale'de Gençlik Ve Spor Müdürlüğünün düzenlediği Okçuluk müsabakasında dördüncü olmuştur.

Öğrencimizi tebrik eder başarılarının devamını dileriz.

 

 

1.TÜRKLERDE OKÇULUK

Türklerde okçuluğun ve özellikle atlı okçuluğun önemi tarih öncesi zamanlara kadar uzanır. Yaklaşık MÖ 5000’den itibaren Altay ve Tanrı Dağları ve çevresinde ortaya çıkan, daha sonra da İç Asya’ya tamamen egemen olan “Atlı Bozkır Kültüründe” atlara ve okçuluğa büyük önem verilmektedir. 

Türk destanlarından Oğuz Kağan Destanı’nda ok ve yay, sembolik anlamlarla yer almaktadır. Türk kültürünün geçmişinde okçuluk geniş bir alanda öneme sahip olmuştur. Orta Asya’da geçim kaynağı ve askerî tatbikat niteliği olan sürek avları, Türk atlı okçuluğunun gelişmesini sağlamış; Türkler bu becerilerini Orta Asya’dan Anadolu’ya taşımışlardır. Savaşçılık, avcılık, sporculuk gibi alanların dışında sosyal alanda da okçuluk önem teşkil etmiştir. Örneğin askeri bayramlarda, dinsel törenlerde çeşitli sportif okçuluk yarışmaları toplumsal hayatta yer almıştır.

Mrt

Okulumuz ikinci sınıf öğrencilerinin hazırlayıp sunduğu 12 Mart İstiklal Marşı'nın Kabulü ve Mehmet Akif'i Anma günü programı öğrenciler üzerinde güzel duygular bıraktı. 12 Mart 1921 tarihinin ülkemin açısından ne kadar önemli bir gün olduğunun bilincine bir kez daha vardılar. İstiklal Marşı'nın ülkemiz için milletimiz için ne kadar önemli olduğunu Marşımızın ve bayrağımızın kutsallığını benimsediler. 

Programda emeği geçen Öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

 

 İSTİKLAL MARŞI

                Kahraman Ordumuza

Korkma! Sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak,
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül; ne bu şiddet, bu celal?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal…
Hakkıdır, Hakk’a tapan milletimin istiklal.

Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım,
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım.
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım,
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.

Garbın afakını sarmışsa çelik zırhlı duvar,
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar,
 “Medeniyet” dediğin tek dişi kalmış canavar?

Arkadaş! Yurduma alçakları uğratma sakın,
Siper et gövdeni, dursun bu hayâsızca akın.
Doğacaktır sana vadettiği günler Hakk’ın,
Kim bilir, belki yarın belki yarından da yakın.

Bastığın yerleri “toprak” diyerek geçme, tanı,
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır atanı,
Verme, dünyaları alsan da bu cennet vatanı.

Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
Şüheda fışkıracak, toprağı sıksan şüheda.
Canı, cananı, bütün varımı alsın da Hüda,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda.

Ruhumun senden İlahî, şudur ancak emeli:
Değmesin mabedimin göğsüne namahrem eli.
Bu ezanlar, ki şehadetleri dinin temeli,
Ebedî, yurdumun üstünde benim inlemeli.

O zaman vecdile bin secde eder, varsa taşım,
Her cerihamdan, İlahî, boşanıp kanlı yaşım,
Fışkırır ruhumücerret gibi yerden naaşım,
O zaman yükselerek arşa değer belki başım.

Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilal!
Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helal.
Ebediyen sana yok, ırkıma yok izmihlal.
Hakkıdır, hür yaşamış bayrağımın hürriyet;
Hakkıdır, Hakk’a tapan milletimin istiklal.                     

                                                                         Mehmet Akif Ersoy

Mrt

'Milli Muharip Uçağımız 'KAAN' ın ilk uçuş videosunu okulumuz öğrencileri sınıfta öğretmenleriyle izledi. Yaşanan bu gururu, bu gururun gerisindeki çabayı,ülkeisinin insanlarının neleri başarabileceğini görmeleri daha iyi anlamaları açısından önemi büyük olan bu video sayesinde öğrencilerin milli duyguları perçinlenmiş olup, bir şeyleri başarmaya olan inançları daha da artmıştır. 

Ülke olarak nice başarılara...

(Medyadaki haberlerden KAAN ile ilgili kısa bir bilgi aşağıdadır)

 

Türkiye'nin geliştirdiği 5. nesil savaş uçağı KAAN pistten teker keserek gökyüzü ile buluştu. Tüm Türkiye'nin nefesini keserek izlediği uçuş dünyada da büyük yankı uyandırdı. 21 Şubat 2024 tarihinde saat 08:50’de ilk uçuşunu gerçekleştirerek 13 dakika havada kalan KAAN, bu uçuşta 8000 feet irtifaya çıktı ve 230 knot hıza ulaştı.

KAAN üstün hava hâkimiyetini; Yeni Silahlarla Arttırılmış Havadan Havaya Muharebe Menzili, Yüksek/Süpersonik Hızda Dahili Silah Yuvalarından Hassas ve Tam Vuruş, Yapay Zekâ ve Heterojen Hesaplama desteği içeren Yüksek Başarımlı ve Bütünleşik Aviyonik Sistemi ile sağlıyor.

Mrt

Okulumuz 2/A sınıfı öğrencileri sağlıklı yaşama vurgu yapmak,zararlı alışkanlıkların kötü olduğunu anlatmak amacıyla okulumuz öğrencilerine Yeşilay Haftası kutlama programı sundular. Programda Yeşilayın görevleri okundu. Zararlı alışkanlıkların insanlık için ne kadar tehlikeli olabileceği söylendi. 

Emeği geçen öğretmen ve öğrencilere teşekkür ediyoruz.

 

YEŞİLAY HAFTASI

Yeşil temiz bir hilal
Yepyeni doğmuş gibi.
Ak bir bayrak üstüne
Gelip de konmuş gibi.
Bu bayrağın vatanı,
İnananların kalbi,
Yeşilay’ın altında
Hepsi kaynaşmış gibi.
İçkinin baş düşmanı,
Bu yeşilaycılardır.
Savaşları durmadan,
Sürüp gider yıllardır.

İ. Hakkı TALAS

Mrt

Ülkemizde her yıl 28 Şubat Sivil Savunma Günü olarak kutlanmaktadır.  Okulumuzda da her yıl olduğu gibi bu yıl da Sivil Savunma günü programı , Sivil Savunma Kulübü nün önderliğinde tüm öğrenci, öğretmen ve personelin de katılımıyla gerçekleştirildi . Yapılan başarılı deprem tatbikatının ardından görevli öğrencilerin günün anlam ve önemi ile ilgili okuduklarını bilgi, şiir ve sözlerle öğrencilerde farkındalık yaratıldı. Allah ülkemizi her türlü afet ve  felaketlerden  korusun. 

Ock

Millî Eğitim Bakanlığımızca bu yıl ilk kez yarıyıl tatilinden önceki son haftada öğrencilerin keyifli, eğitici ve öğretici bir hafta geçirmeleri amacıyla sanatsal, kültürel, sportif ve bilimsel alanlarda "DÖNEM SONU FAALİYET HAFTASI" planlandı.

Karne öncesi 15-18 Ocak tarihleri arasında bu yıl ilk kez uygulanmaya başlayan "dönem sonu faaliyet haftası"nda okulumuzda da "Dönem Sonu Faaliyet Haftası Uygulama Kılavuzu" dikkate alınarak okul idaresinin, öğretmenlerin ve öğrencilerin organize ettiği çeşitli etkinlikler gerçekleştirildi. Dönem Sonu faaliyet haftasında; Söyleşi ve tecrübe paylaşımı olarak Biga Belediyesi İtfaiye görevlileri İTFAİYECİLİK mesleğinin tanıtımını yaparken, İlçe Emniyet Müdürlüğü Bölge Trafik Amirliği Trafik polislerince POLİSLİK mesleğinin tanıtımı yapıldı. Kitap Okuma Saati, En Sevdiği Oyuncak Paylaşımı, Bilgi Yarışmaları, yetenek paylaşımı, Sosyal Etkinlik olarak Kulüp Çalışmaları, Nasreddin Hoca Fıkra canlandırmaları, KARNE SEVİNCİ konulu resim yarışması, 1. Sınıf Velilerimiz tarafından KERMES, BİSEV Huzurevi Ziyareti, Biga Şehitlik Ziyareti, Hamdibey Ortaokulu Ziyareti, Toki Sosyal tesis ziyareti ve market ziyeretleri gerçekleştirildi.

"DÖNEM SONU FAALİYET HAFTASI"nın amacına uygun ve verimli bir şekilde yapılmasını sağlayan başta okulumuz öğretmenleri olmak üzere emeği geçen herkese teşekkürlerimizi sunarız.

Okul Yönetimi 

Ock

Ortaöğretim Genel Müdürlüğümüz tarafından yürütülen Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Çanakkale İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından "İlkokul, Ortaokullar Arası Dede Korkut Okumaları Hikâye Yazma Yarışması" düzenlemiştir.

YARIŞMA ŞARTNAMESİ VE TAKVİMİ

ÇANAKKALE İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

İLKOKUL, ORTAOKULLAR ARASI DEDE KORKUT OKUMALARI 

HİKÂYE YAZMA YARIŞMASI ŞARTNAMESİ

 

1.      AMAÇ:

 

Bir dilde sözlerin bütünü; “söz hazinesi, söz dağarcığı, kelime hazinesi, kelime kadrosu, vokabüler”  olarak tanımlanan söz varlığı, bireyler arası iletişim için çok önemlidir. Söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanıması, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşması, buna bağlı olarak da Türkçeyi kullanma becerilerini ve düşünce dünyasını geliştirmesi amaçlanmaktadır.

2.      KONU:

 

“Dilimizin Zenginlikleri Projesi Eylem Planı” kapsamında Çanakkale İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmî ve özel tüm ilkokul ve ortaokullar arasında ‘Dede Korkut Okumaları’ çerçevesinde hikâye yazma yarışması.

 

3.      KATILIM ŞARTLARI:

 

1)Yarışmaya İl Millî Eğitim Müdürlüğümüze bağlı tüm resmî ve özel ilkokul ve ortaokul öğrencileri katılabilecektir.

2)Yarışmaya katılım gönüllülük esasına göre olacaktır.

3) Öğrenciler yarışmaya yalnızca bir (1) eser ile katılabilecektir.

4) Eserler tür özellikleri dikkate alınarak özgün bir şekilde yazılacak ve sayfa sayısı en az 1(bir) en çok 3 (üç) aralığında olacaktır.

5) Eserlerin son sayfasının arka yüzüne; öğrencinin adı-soyadı, okulu, ilçesi ve danışman öğretmeni yazılacaktır.

6) Hikâye ve Denemelerde A4 boyutunda kâğıt kullanılırken kâğıdın kenar boşlukları ise üst 2,5 cm, sol 2,5 cm, alt 2,5 cm, sağ 2,5 cm şeklinde olacaktır.

7) Kurumlarımız öncelikle okul içi yarışma ile kendi bünyelerinde belirleyecekleri birinci eserleri ilçe müdürlüklerimize gönderecek, ilçe müdürlüklerimiz oluşturacakları komisyonlarca ilçe birincilerini seçerek bu eserleri İl Milli Eğitim Müdürlüğümüze gönderecektir. İlimizde toplanacak ilçe birincilerine ait eserler il komisyonunca değerlendirilerek her kademede birinci seçilen öğrencilerimiz ödüllendirilecektir.

 

DÜZENLEYİCİ KURUMLAR

 

Okul/Kurumlarca Yapılacak işlemler

·         Yarışmanın duyurusu, okul duvar gazetelerinde ve genel ağ sayfalarında okul yönetimlerince yapılacaktır.

·         Yarışmaya katılmak isteyen öğrencilerin eserleri, yarışma takviminde belirlenen başvuru tarihleri arasında okul müdürlüklerince teslim alınacaktır.

·         Yarışmaya başvuruda bulunan öğrencilere ait eserler, Okul Değerlendirme Kurulu tarafından değerlendirilecektir.

·         Okul Değerlendirme Kurulunca yapılan değerlendirme sonucunda birinci seçilen eser ekleri ile birlikte okul yönetimleri tarafından İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüne gönderilecektir.

 

İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerince Yapılacak İşlemler

·         Yarışmanın duyurusu, İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerinin genel ağ sayfalarında yapılacaktır.

·         İlçe Değerlendirme Kurulu, ilçelerindeki okullardan gelen eserleri değerlendirerek birinci seçilen eseri ekleri ile birlikte İl Millî Eğitim Müdürlüğüne gönderecektir.

 

İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzce Yapılacak İşlemler

·         İlçelere yarışmanın duyurusu yapılacaktır.

·         İlçelerden gelen eserleri değerlendirerek her kategoride birinci olan eseri belirleyecektir.

 

 

 

 

 

YARIŞMA TAKVİMİ:

 

Yarışma Duyurusu

02.01.2024 / 05.01.2024

Okul Birincilerinin Belirlenmesi ve Eserlerin İlçe Müdürlüklerine teslimi

08.02.2024

İlçe Birincilerinin Eserlerinin İl Müdürlüğüne Gönderilmesi

13.02.2024

İl Birincisinin Belirlenmesi ve İlanı

16.02.2024

Ödül Töreni

Bildirilecektir.

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ:

 

Değerlendirme Kriterleri

Puan Derecesi

Tür Özellikleri

20 Puan

Konuya Uygunluk

30 Puan

Dil ve Anlatım

30 Puan

Yazım ve Noktalama Kurallarına Uygunluk

20 Puan

TOPLAM

100

 

 

 

 

 

 

 

 

EK-1

ÇANAKKALE İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

HİKÂYE

YARIŞMASI ŞARTNAMESİ

 

BAŞVURU FORMU

 

İL:                                                         

İLÇE:                                           

ÖĞRENCİNİN

 

ADI:  

SOYADI:      

OKULU:        

SINIFI:          

ADRESİ:       

 

TELEFON:    

İMZA:

 

 

 

 

 

EK-2

 

VELİ İZİN BELGESİ

 

           Velisi bulunduğum aşağıda bilgileri yazılı öğrencimin Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Hikâye Yarışmasına katılım sağlamasına ve dereceye girmesi durumunda İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenecek ödül törenine katılmasına izin veriyorum.

          Bilgilerinize sunarım.

 

 

Veli Adı- Soyadı:

İmza                    :

Tarih                   :

 

 

 

Öğrencinin Adı Soyadı

 

 

 

 

 

Sınıf – No

 

 

 

 

 

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

HİKÂYE YAZMA

İLKOKUL/ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARASI HİKÂYE YAZMA YARIŞMASI

İL/İLÇE İNCELEME VE DEĞERLENDİRME KOMİSYON ÜYESİ

DEĞERLENDİRME FORMU

 

BİRİNCİ BÖLÜM

 

ADI SOYADI:

İKİNCİ BÖLÜM

SIRA

ESER DEĞERLENDİRME KISTASLARI

PUAN DEĞERİ

ALDIĞI PUAN

1

Tür Özellikleri

20 Puan

 

2

Konuya Uygunluk

30 Puan

 

3

Dil ve Anlatım

30 Puan

 

4

Yazım ve Noktalama Kurallarına Uygunluk

20 Puan

 

Yarışmada dereceye giren öğrenciler, ilçede ve ilde yapılacak törenlerde yerel imkânlar kullanılarak ödüllendirilecektir. Yarışmada derece alan öğrencilerin isimleri okul, İlçe ve İl Millî Eğitim Müdürlüğünün web sayfalarında ilan edilecektir.

                                                                                   ALINAN TOPLAM PUAN

 

 

 

 

 

 

SON BAŞVURU TARİHİ 08 ŞUBAT 2024 OLUP, KALEMİNE GÜVENEN GÖNÜLLÜ ÖĞRENCİLERİMİZİN DEDE KORKUT HİKAYE YAZMA YARIŞMASINA KATILIMLARINI BEKLİYORUZ.

 

Kas

24 Kasım Öğretmenler gününü  okulumuzda coşkulu bir şekilde kutladık. Her zaman değerli olan kıymetli öğretmenlerimizi bu özel günde daha da mutlu edebilmek için çaba sarfettik.  Öğretmenler bizim her zaman baş tacımızdır.